JAKIE SĄ GWARANCJE WYKONANIA USŁUGI?
Żyjemy w czasach, gdy uczciwość jest cnotą rzadko spotykaną. Człowiek uczciwy często zostaje nabity w przysłowiową butelkę, a potem to już tylko zgroza, płacz i zgrzytanie zębów i trudne, a czasem niemożliwe dochodzenie swoich roszczeń. Mechanizm jest prosty, obniżamy koszty usługi, szukając części na własną rękę, załatwiając naprawy w małych warsztacikach za niewielkie pieniądze, nie biorąc faktur na wykonane przez warsztat usługi. Klient sam prosi się o kłopoty, jeśli trafi na osobę nieuczciwą. Bo jak dochodzić swoich roszczeń, gdy brak jakiegokolwiek dowodu, że auto było naprawiane na warsztacie? Na to, co było naprawiane?
JAK ODRÓŻNIĆ POMYŁKĘ OD OSZUSTWA?
Owszem, zdarzają się niedopatrzenie, coś miało być zrobione i nie zostało. Świadomy właściciel warsztatu weźmie odpowiedzialność i poniesie konsekwencje. Z warsztatem, gdzie z uczciwością na bakier, może być różnie, najczęściej spróbuje „umyć ręce” od śmierdzącego problemu, bo przecież ten klient to straszny krzykacz i się czepia pospolicie.
GWARANCJA – JAK JĄ UZYSKAĆ?
O tym, jak uzyskać gwarancję na wykonaną przez warsztat usługę chcieliśmy napisać. Żeby skorzystać nie tyle z gwarancji, której zasady określa producent części, i po prostu musisz mieć dowód na zakup i właściwy montaż części, o co trudno, o tyle, aby doszło do czegoś takiego, co nazywa się sprzedażą konsumencką. Jesteś osobą prywatną, zlecasz naprawę, kupujesz w warsztacie części wraz z montażem? Przez dwa lata warsztat obejmuje rękojmią założoną część, chyba, że ponownie się zepsuje w wyniku eksploatacji. Może wyjdzie nieco drożej, ale przez dwa lata od jej założenia możesz czuć się bezpiecznie. Warsztat w ramach obowiązków wynikających ze sprzedaży konsumenckiej ponownie naprawi auto, wymieniając część na nową lub odda pieniądze. Sposób rozwiązania problemu zależy od warsztatu, czyli sprzedawcy.
O czym musisz pamiętać?
Pamiętaj, że gwarancja jako taka, nie jest obowiązkowa dla usług serwisowych. Po naprawie zawsze żądaj faktury, na której będą szczegółowo opisane wykonane naprawy, wymienione części, adnotacje o udzielonych gwarancjach. Dzięki temu zawsze będziesz mógł zwrócić się do warsztatu z prośbą rozwiązanie problemu źle wykonanej usługi.
Należy dbać o to, by dane słowo zostało dotrzymane. Zarówno w sprawach służbowych, jak i prywatnych.
Żądania takie zawsze kieruj na piśmie, a warsztat ma 14 dni na ustosunkowanie się do nich. Dochodzenie roszczeń na drodze sądowej wymaga ekspertyzy rzeczoznawcy, i jest stosunkowo długim procesem, nie gwarantującym sukcesu.
A tak naprawdę, ufaj, ale sprawdzaj. Czasem ludzie, którzy pracują w warsztacie popełnią błąd, czasem bez wiedzy właściciela mogą chcieć „przyciąć” na boku. Najlepiej zaś mieć swój stały, sprawdzony serwis samochodowy, ze stałą, nie rotującą, ekipą mechaników, do których po latach człowiek się nie tylko przyzwyczaja, ale też nabiera zaufania.
Nasz warsztat posiada dodatkowo ubezpieczenie OC, czyli, twoje auto jest u nas bezpieczne, bo nawet jeśli przytrafi się wypadek, i auto w jakiś sposób zostanie uszkodzone z naszej winy, to nasze ubezpieczenie pokryje straty. Ekipa u nas od lat ta sama, dziesięciolecia doświadczenia, wyrobiona marka i opinia. My na zaufanie ciężko pracowaliśmy.