KOROZJA AUTA – SPOSOBY NA WALKĘ Z TYM UCIĄŻLIWYM PROBLEMEM

 

Zlekceważone niewielkie skupiska rdzy mogą w krótkim czasie objąć cały samochód, stając się przyczyną nie tylko niefajnego wyglądu auta, ale też utraty bezpieczeństwa. Samochód, który ma przerdzewiałe progi staje się autem bardzo niebezpiecznym, które potencjalnie może spowodować wypadek drogowy, a skutki uderzenia nawet przy niewielkiej prędkości autem, który zamiast blach ma dziury i rdzę mogą być opłakane, bo przecież nie ma tam nic, co mogłoby nas chronić.

SPOSOBY NA ZABEZPIECZENIA AUTA PRZED KOROZJĄ

Przede wszystkim należy dobrze zabezpieczyć podwozie samochodu, wystawione na działanie wilgoci, brudu i soli, używanej do likwidowania oblodzenia na drogach. Dobrze wykonane zabezpieczenie bitumiczne, to czynność pracochłonna i bardzo brudząca, a jednocześnie, przez koszt używanych środków chemicznych i czas, potrzebny do jego wykonania, dosyć droga. Samodzielne wykonanie w garażu może być problematyczne, właśnie ze względu na stopień  zabrudzenia i konieczność wykonania tej czynności na podnośniku lub kanale. Dobrze wykonane zabezpieczenie to czyste elementy wydechu, hamulców czy zawieszenia, a elastyczna warstwa bitumicznego “baranka” powinna pokrywać podwozie szczelną warstwą.

korozja samochód opona pomoc droga auto lakier karoseria

Dbanie o lakier samochodu jest priorytetem, jeśli chcesz odwlec w czasie wystąpienie korozji w swoim samochodzie.

 

Szczególnie auta starsze narażone są na rozwój korozji w miejscach dotkniętych nawet drobnymi ubytkami w powłoce lakierniczej. Odpryski lakieru, niedbale wykonane naprawy powypadkowe. Elementy skorodowane najczęściej wymienia się na gotowe zamienniki, używane, oryginalne lub innych, producentów. Najczęściej kupuje się drzwi, błotniki, klapy, które lakiernik maluje na określony kolor a blacharz zakłada na docelowe miejsce.Większym problemem jest wymiana skorodowanych progów, które w zakładzie blacharskim należy wyciąć i wstawić nowe.

Jak dbać o delikatne ogniska korozji?

Miejsca, w których ogniska korozji nie są zbyt rozległe naprawia się stosując reperaturki, które pozwalają ograniczyć koszty, gdyż naprawa polega na fragmentarycznym uzupełnianiu ubytków, przez wspawanie odpowiedniego kształtu łat z blachy, zeszlifowanie spawów, które następnie pokrywa się warstwą środka antykorozyjnego i lakieruje. Z kolei naprawdę niewielkie ogniska rdzy blacharz może dokładnie oczyścić, następnie nałożyć punktowo podkład antykorozyjny, szpachlę oraz kilka warstw lakieru. Na koniec element jest polerowany. Zresztą, w miejscach naprawy lakier może być różny od lakieru na pozostałej części elementu naprawianego, a to dlatego, że lakier również się utlenia, wystawiony na działanie słońca, wilgoci blaknie, dlatego też lepiej pomalować cały element, by zniwelować różnice w kolorystyce.

Samodzielnie, w garażu również możesz zadbać o swoje auto. Podwozie i nadwozie należy zabezpieczyć warstwą wosku, rozpylaną na całej powierzchni za pomocą spraya. W ten sposób zabezpieczasz auto przed solą i wodą, ponieważ wosk stanowi doskonałą warstwę izolacyjną. Fakt, że ne jest to warstwa wybitnie trwała i trzeba zabiegi co jakiś czas powtarzać. Jednak nie musisz do tego rodzaju zabezpieczania odkręcać kół, wydechu i innych elementów, które nie powinny być pokryte warstwą zabezpieczenia antykorozyjnego. Nie tylko stare auta mają problem z rdzą. Są modele, które słyną z posiadania słabych blach, czego konsekwencją powinna być wizyta w zakładzie blacharskim od razu po opuszczeniu salonu. Blacharz zabezpieczy odpowiednio podwozie i nadwozie, dzięki czemu będziesz mógł zdecydowanie dłużej cieszyć się autem nietkniętym przez rdzę.