Stłuczka, kolizja czy szkoda parkingowa mogą nieźle namieszać w wyglądzie samochodu. Najgorzej, gdy ubezpieczenie szkody nie można naprawić z ubezpieczenia. Klienci przyjeżdżający po wycenę do zakładu blacharskiego często są zaskoczeni kosztem naprawy. Tymczasem, naprawy blacharko – lakiernicze to naprawy, które wymagają wiedzy, znajomości budowy samochodu i specjalistycznych narzędzie, które nie należą do tanich. Z tego względu, między innymi, koszty tego typu napraw są dosyć wysokie.
Z czego zbudowana jest karoseria samochodu?
Z cienkiego arkusza blachy, wykonanej ze stali lub różnych stopów blach aluminiowych. Jest to materiał dosyć giętki, sprężysty, o dużych możliwościach plastycznych, z tym, że aluminium jest bardziej kruche i wymaga podgrzewania do temperatury 220 – 280 stopni C. Niewielkie stosunkowo uszkodzenia naprawia się, wykorzystując właściwości metalu, działając na uszkodzenia odwrotną siłą, wykorzystując w dużej mierze zjawisko nazywane „pamięcią blachy” . Większe uszkodzenia, uszkodzenia elementów kluczowych dla bezpieczeństwa użytkownika powinno się wymieniać na nowe. Wymianie powinny też podleć elementy wykonane ze stali o poniesionej wytrzymałości, która w procesie podgrzewania traci swoje właściwości. Stąd lepiej wymienić uszkodzoną maskę czy drzwi lub słupki, zamiast ryzykować jazdę samochodem, który w czasie uderzenia nie spełni swojej funkcji.
Dobry blacharz całkowicie usunie szkody, które wystąpiły w skutek stłuczki lub wypadku
Metody naprawcze zakład zawsze dobiera po dokładnej analizie uszkodzeń, powstałych w czasie kolizji, wypadku czy zmęczenie materiału. Od przyjętej metody uzależniona jest cena, która często obejmuje również malowanie powłok lakierniczych, których uszkodzenia nie da się uniknąć. Do oceny należy również funkcja, jaką uszkodzony element pełni w samochodzie.
Jak wygląda wycena?
Nasze wyceny nie wynikają z pazerności czy chciwości, ale z faktu, że nasza praca przekłada się na Państwa bezpieczeństwo. Wymaga nie tylko wiedzy, ale też narzędzi, gdzie, na przykład do prac przy aluminium nie wolno używać narzędzi stalowych, a tylko drewniane, aluminiowe lub ze stali nierdzewnej. Użycie narzędzia ze zwykłej stali narzędziowej będzie miało wpływ na zwiększoną korozję aluminium, oraz na żywotność powłoki lakierniczej.
Dobrze zrobiona naprawa musi być wykonana tak, by laik nie był w stanie dostrzec miejsc, które były wcześniej uszkodzone i zostały naprawione. Wyrównane i polakierowane. Szczeliny, linie nadwozia to szczegóły, o które zadba tylko porządny warsztat i doświadczony blacharz. Akurat nasz zakład w Koszalinie jest zakładem cenionym przez klientów. Ale, jak większość z nich wie, pracujemy w branży od wielu lat i umiemy pracować zarówno z autami starszych generacji, jak i z tymi zupełnie nowoczesnymi. Naszą siłą jest doświadczenie i profesjonalny zakład.